Selamat Datang Blog Unit ICT SMK SANDAKAN II

BERITA-BERITA MENARIK

Bagaimana Menambah Sokongan Desktop Maya Pada Windows?

 

Pada Linux, sokongan desktop maya didatangkan terbina, sekaligus memudahkan para pengguna menguruskan kerja dan pelbagai tetingkap yang dibuka dengan mudah. Para pengguna Windows, turut sama boleh mengambil peluang menggunakan fungsi ini melalui aplikasi percuma yang dinamakan Dexpot.Baca Lagi

 

 

PowerPoint 2013 Membolehkan Dokumen Dieskport Ke Dalam Video Berformat MPEG-4

 

Sama seperti pada Word 2013, PowerPoint 2013 turut sama membawakan beberapa perkara baru bersama-sama dengannya, dimana selain daripada kebolehan untuk menyertakan video dalam persembahan, ia turut sama didatangkan dengan kebolehan mengeksport kepada video dengan format MPEG-4.Baca Lagi

 

Bagaimana Menaip Persamaan Matematik Dengan Mudah Dan Pantas?

 

Ketika melakukan beberapa laporan berkaitan Matematik semasa belajar suatu ketika dahulu, salah satu perkara yang agak sukar adalah untuk melakukan penyertaan formula dan juga persamaan Matematik ke dalam dokumen. Perkara ini biasanya adalah disebabkan kekurangan sokongan pada beberapa text editor. Namun, perkara tersebut kini boleh dimudahkan melalui aplikasi Daum Equation Editor.Baca Lagi

 

Komunikasi berasaskan teks

1. E-mel (mel elektronik)

2. Perbincangan dalam kumpulan (News Group)

3. Internet Relay Chat (IRC)

 

 

Top 5 Virus

  1. W32/OnLineGames.RYH Trojan
  2. W32/Agent.Enu.Dropper Trojan
  3. W32/AutoIt.AA Trojan
  4. W32/AntiMalware2009 Trojan
  5. W32/Delf.DGY.Downloader Trojan

 

 

Kepada warga smk sandakan II, jika ada berlaku kerosakkan peralatan ICT sila laporkan ke unit helpdesk SMK Sandakan II dengan mengisikan borang yang disediakan. Laporan ini di buat untuk memudahkan pihak unit helpdesk memantau kerosakan peralatan ICT. Hanya peralatan ICT sekolah sahaja yang boleh membuat laporan. jika Hendak membuat laporan sila pergi ruangan pautan dan klik pada Link Unit HelpDesk SMK Sandakan II . Harap pihak warga SMK Sandakan II bekerjasama. Kerjasama anda amat dihargai. Terima kasih

>> Monday, July 19, 2010

PIAGAM PELANGGAN


Unit ICT SMK SANDAKAN 2


KAMI WARGA UNIT ICT SMK SANDAKAN 2 DENGAN PENUH TEKAD DAN ILTIZAM BERIKRAR DAN BERJANJI AKAN


  • Menyediakan dan menyenggara sistem aplikasi yang diperlukan  dalam tempoh yang dipersetujui mengikut kaedah standard dengan menggunakan teknologi bersesuaian.


  • Memberi khidmat pemprosesan berkomputer mengikut jadual yang dipersetujui


  • Memperolehi dan menyediakan peralatan ICT untuk keperluan pengurusan.


  • Memberi khidmat nasihat teknikal kepada warga Kementerian Pelajaran Malaysia apabila diperlukan.

  • Memastikan semua perkhidmatan ICT di bawah tanggungjawab unit ICT  beroperasi dengan baik.

  • Memastikan semua urusan Operasi Khidmat Bantuan Teknikal dapat diselesaikan dalam tempoh 6 hari bekerja mengikut piawaian MS ISO 9001-2000

  • Memastikan tahap rangkaian dan perkhidmatan internet dapat beroperasi sekurang-kurangnya 95% (365 x 24).

  • Memastikan tahap keselamatan rangkaian dan aplikasi sistem terjamin sekurang-kurangnya 98% (365 x 24).









    About This Blog

    Lorem Ipsum

      © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

    Back to TOP